ångest...

hej, inte många knopp här idag, har mest legat i sängen och tänkt en jävla massa.
Känner mig så jävla ensam, vilsen och instängd just nu.
Har ingen livsglädje alls för tillfället.
Jag tänkte tillbaka på förra hösten då det tog slut med min gamla pojkvän, jag var utan bostad, hade sjukt dåligt med pengar och det var kallt som sören i sverige.
Jag var på botten och tittade upp och jag mådde trots allt hyffsat bra.
Nu är jag i LA (drömmen) jag surfar, shoppar, jobbar goa tider men mår skit, asså riktigt mycket skit.
Jag vill inte vara kvar här, inte nu och inte i den familjen jag bor hos och inte med detta jobbet.
Jag vill inte bo hemma hos någon som berättar hur jag ska göra allt och som berättar vilken tid jag ska vara hemma.
JAG VILL INTE...
Jag åker hellre hem till kalla sverige, jobbar på mitt gamla jobb, sliter för pengarna, och börjar plugga efter jul.
Shit va tråkig jag låter, men detta är nog inget för mig.
smart eller idiotiskt av mig att åka hem? ingen aning.
Men ända anledningen till att jag vill stanna just nu är för vädert, nöjen, surfing och shopping och det kan jag alltid komma tillbaka till en annan gång.
sometimes it´s just not enough....

Kommentarer
Postat av: sofia

svar: du är inte ensam. Men jag skulle inte kalla det ge upp, det var helt enkelt inte bara så som vi trott. Ibland blir det inte som man planerat. Jag älskade USA men jag trivdes inte med jobbet. Grejjen är den att känner man att man inte trivs med jobbet, så kommer den känslan aldrig att ändras. Spelar ingen roll om man byter familj eller stad, det följer efter.



Jag gick ju in i rematch med min värdfamilj, för jag trodde jag ville vara kvar, bara inte just där. Men jag började känna mer och mer att detta var inget för mig, och det löste sig väldigt bra för mig, för CC hittade ingen ny värdfamilj åt mig så de fick skicka hem mig, precis som jag ville.



Det bästa är att säga precis som du känner, jag var ärlig mot min värdfamilj även fast vi var i rematch, och berättade att jag ville åka hem. Jag berättade att detta inte var något för mig och att jag inte är redo för det här. Man vet aldrig hur familjen ska reagera, min värdfamilj tog det väldigt bra och var otroligt förstående, så där hade jag tur. Men stå på dig! Du ska inte vara kvar och göra något du mår dåligt av, det blir inge bra varken för dig eller din värdfamilj.



Jag vet inte hur det går till när man vill avbryta sitt år, för jag åkte ju hem i rematch. Men ta kontakt med din LCC och berätta hur det ligger till. Jag tror det är en viss tid som du måste erbjuda dig att jobba hos familjen innan du åker hem, så de har en chans att hitta någon ny. Men jag är inte säker. Lycka till med allt! :)

2011-09-21 @ 21:08:41
URL: http://lifeaccordingtosofia.bloggplatsen.se
Postat av: Sara Svensson

Det är ditt liv, dina pengar, din tid, du bestämmer vad som är bäst för dig, vad som känns bäst för dig! Ingen annan kan känna efter och säga att "så här ska du göra JEssica" för vi är inte där, tyävrr. hade gärna velat ;) Men tänk igenom beslutet först. Om du trivs i LA men inte i familjen så kanske du kan få en ny familj, jobba med något annat?



Det finns många som är avundjuka på dig ska jag säga ;) Jag är en av dom :D hehe! Men alla har vi olika mål och olika drömmar... Jag tycker du är modig som drog till andra sidan Atlanten bara så där ;)



Lycka till med allt! Jag tänker så det knakar på dig ska du veta. Snart börjar det rycka och lukta bränt :P



Love you <3

2011-09-22 @ 09:16:05
Postat av: m. ♥

Åh. Det löser sig nog till slut, jag tycker absolut du ska flytta tillbaka om det känns rätt - vantrivs man så gör man, spelar ingen roll vart man är i världen. Hoppas det blir bra och att du gör val som känns bäst för dig! Kram :)

2011-09-22 @ 10:25:37
URL: http://utankontroll.blogg.se/
Postat av: Rebecka'

Hej!

Hur är det med dej idag? :)



Hoppas att du får en fortsatt bra Torsdag! kram.

2011-09-22 @ 10:57:57
URL: http://rebeckalicious.blogg.se/
Postat av: sofia

Så lite så :) nej, eftersom jag åkte hem i rematch så fick CC betala min flygbiljett hem. Kram!

2011-09-22 @ 11:55:16
URL: http://lifeaccordingtosofia.bloggplatsen.se
Postat av: XTIO

Hejsan, tänkte kika in och hälsa dig en trevlig kväll. :)

Tänkte också fråga en grej. Vilka tider sitter du mest framför bloggen under en dag? :) KRAMAR

2011-09-22 @ 20:48:05
URL: http://xtio.nu
Postat av: xXTIO

Hejsan, tänkte kika in och hälsa dig en trevlig kväll. :)

Tänkte också fråga en grej. Vilka tider sitter du mest framför bloggen under en dag? :) KRAMAR

2011-09-22 @ 20:49:20
URL: http://xtio.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0