hola from the city of angels

hej sverige :D nu kör vi.
Ligger just nu i min säng tillsammans med en fruktansvärt snygg macbook pro, ja ni läste rätt ;D
Har varit borta från sverige 2 veckor i morgon och tiden har gått otroligt snabbt.
Veckan i new york susade förbi. har spenderart 8 dagar i los angeles, staden som har allt.
Min vecka i LA har varit både svår och underbar.
Visa dagar har jag kännt för att kasta in handuken och åka hem och andra dagar så känner jag för att stanna här i en evighet.
Detta är en helt underbar plats med fin natur, härliga människor, mycket att göra, mycket att titta på och så klart helt underbart väder.och det bästa är att det varma goa vädret är året runt här.
okey nu ska jag försöka gå igenom veckan som gått :D
Fredag: morgonen började i new york, vid 9 lämnade bussarna skolan som jag och 250 andra aupairer har spenderat 5 dagar på. Jag fick säga hej då till alla som jag hade lärt känna i new york och sen så begav jag min med Ina vid min sida till Los angeles.
Framme på flygplatsen så mötte jag Edvin som bjöd på många härliga pussar och kramar.
Efter cirka en timme så kom familjen hela familjen Jones och hämtade upp mig.
Dom hade gjort stora fina skyltar och jag fick en massa kramar.
på vägen till deras hus så visade dom mig lite coola ställen i L.A.
Framme i pasific palisades så fick jag en rundtur i huset av flickorna och dom fick presenten. sen så var det natti natti.
lördag: Dagen spenderades tillsammans med mamman och flickorna.
Vi åt var hemma hos tjejernas mormor och morfar och badade i deras pool.
På kvällen så kom Edvin och hämtade upp mig för en kväll på santa monica pire.
Söndag: på morgone så gick jag till farmers market med pappan och tjejerna för att handla frukt och grönsaker.
Efter det så mötte vi upp mamman för att äta lunch i pacific.
På kvällen blev jag upphämtad av Cim och stiin för att träffa andra aupairer på rockclimbing center.
Grymt roligt.
Efter klättringen så körde jag och 3 tjejer till beverly hills.
Måndag:Edvin hämtade mig för en frukost i malibu.
Vi åt american pancakes, badade och tittade på surfare.
på dagen så passade jag tjejerna och på kvällen så var jag och edvin ute och gick en runda i pacific palisades.
tisdag: denna dagen var det ganska mycket jobb, nästan från morgon till kväll, en av dom tuffaste dagarna.
på kvällen så gick jag och edvin in i pacific och åt frozen yoghurt och kramades en massa och lyssnade på musik på en bänk.
to be continued...........(klockan är mycket juuuuuu)

Kommentarer
Postat av: sara "svenne"

JAAAAAA! Ett inlägg! :D

Jag kan tänka mig att du kan ha känt för att slänga in handduken, men snälla gör inte det! Det kommer du bara ångra sen i efterhand! "Ångra aldrig det du har gjort" Man får längta hem, men om ca ett år är du tillbaka. Du kommer ha ett grymt år Jessica! Vi finns kvar här hemma, så du vet ;) Fortsätt uppdatera, jag vill läsa mer och se mer bilder och bli ÄNNU MER AVUNDSJUK ;) haha! Puss och massa kärlek till dig <3

2011-08-29 @ 21:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0