du är musiken i mig

Första dagen i lekrummet igår och det gick prima.
var hemma hos amanda innan jobbet oxå och åt lite köttbullar :)

Idag vaknade jag vid 10 gick ner och städade i skafferiet sen så fixade jag frukost till både mig och buddy
Undertiden som vi åt frulle så parkerade vi våra rövar i soffan och tittade på "så som i himelen"
Det var en fin men lite udda film. man fick lixom tänka sig in i skådespelarnas situationer för att förstå.
Det är iaf sant en sak som dom säger i filmen.
Man kan inte tävla i musik, det är en absurt tanke att man någonsin skulle kunna gemföra och och besluta vad som är musik och vad som är något annat.
Musik är så mycket mer än bara toner och några ord, det är känslor, historier, uttryck, och mycket mycket mer än vad man kan sätta ord på.
Musik är så individuellt.
En sång kan betyda hela världen för mig när den för dig är meningslös.
en sång kan få mig att må bra när den samtidigt kan få dig att må dåligt.
en sång kan få mig att gråta och dig att skratta.
Jag kommer aldrig tycka likadant som du och du kommer förhoppningsvis inte tycka likadant som jag.
Och det tycker jag är bra.
Det finns så mycket talang, så många duktiga tjejer och killar som både skriver, sjunger, framträder och framförallt vågar.

efter filmen så körde jag hem till filles farmor och bytade tvätt, förhoppningsvis så har vi tvättmaskin nästa vecka, jippi
när jag kom hem så sågade jag ner en stor ful jäkla "en", alltså en gran liknade grej.
Sen så skruvade jag lite med mig utekök, ska förhoppningsvismåla det ikväll.

Nu ska jag iaf äta lite sallad med fetaost sen så blir det lekrummet för mig, hihi.


peace ♥ and ice cream







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0