kram, klapp eller kyss

Är det fler än jag som tycker att det är svårt att svara på denna frågan.

Vad önskar du dig i julklapp?
klart jag kan komma på många saker som jag skulle vilja ha.
Men mina svar varierar mycket beroende på vem som frågar.

tex om min syster som är 11 vill köpa en julklapp till mig så säger jag självklart inte att jag önskar mig en ny kamera eller en resa till thailand, man får ju tänka på vad personen kan ha råd att köpa. Och billigare presenter behöver inte betyda mindra roliga eller obetydliga. dom kan vara precis lika fina och speciella som dom lite dyrare.
Sen så kan folk tycka att det är fel att önska sig saker av barn, och att dom ska spara sina pengar till sig själva.
Men jag tycker inte det är fel om barnen verkligen vill köpa en julklapp eller present.
Jag tycker därimot att det är fel att begära något.

Jag var själv likadan som liten, kunde jag köpa julklappar så gjorde jag det.
Jag tyckte det var jätteroligt att ge bort saker som jag köpt för mina helt egna pengar till både syskon och föräldrar.
Sen så behöver man nödvändigtvis inte köpa julklapparna, saker gjorda i slöjden är minst lika uppskattade.

Det ända kortet som hänger på min kyl just nu är ett hemma gjort kort från min syster rebecka 9 år, som jag fick på min student 2008.

Där står:

GrAtIS PÅ StuDEntEn
KRAM BECKIS
♥ JARTA


Här kommer julklapps tips i olika prisklasser


Under 50:-
  • svarta eller naturfärgade totteband
  • hårnålar
  • pennväsare till smink
  • läppglans
  • nagellack
  • ansiktsmask
  • body lotion
  • doedorant
  • choklad
  • öronhängen
  • armband
  • strumpor
  • värmeljus
H&M är perfekt ställe att leta på

Under 100:-

  • ögonskuggor
  • vantar
  • sjal
  • ljuslyktor
  • trosor tex dessa
  • naturgodis
  • pulka
  • Bok
  • tidning
  • färggladda baktillbehör
  • hårinpackning
  • uno spel
  • blondering från cubus
Under 200:-

  • Bodybutter shea från bodyshop
  • Mascara tex falsh eye lash effect
  • presentkort på tex väla
  • värmeskyddande från tigi S-factor
  • tyngder till fotlederna, helst rosa
  • Halsduk
  • baströjor
  • leggins
  • ta med mig på bio
  • Frostduk till bilrutan
  • bakbok
  • pyamas
  • naturdiet choklad
Under 500:-
  • presentkort
  • påslakanset till dubbelsäng
  • sprits set
  • gummistövlar från dinsko
  • ljusslinga för utomhusbruk
  • stor färgglad armklocka,(helst vitt band och ram och sen olika färger inuti.)
  • frisörbesök

Över 500:-
  • inlines
  • system eller digital kamera
  • spa helg
  • bruna uggs
  • svarta converse
  • resa till hawaii

peace ♥ and ice cream

Kommentarer
Postat av: Susse

Ok e de din önskelista el allmän?

Har du nåt tips vad Fille önskar sej? Har redan börjat med julklappar till de 3 små ;)

Beckis hittade en rosa klocka på gulfynd igår som hon bara älskade om du vill ha ett litet tips till henne ;)

KramiS

2009-10-26 @ 21:43:54
URL: http://crazysusse.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0