det sägs ju att svenskar är glada för att prata om vädert

idag föll årets första snö här nera i sverige enligt sara och jag missade den helt. :(

Jag va i ullred i går med min prins, hans bror och hans flickvän.
köpte lite vantar, mössor, en kofta, strumpor, lite bra att ha saker och julpynt hihi.
Hittade supersöta grejor.

när vi kom hem så fick vi fint besök av amanda darling som hade bakat muffins ;) hennes internet hade lagt av så hon var tvungen att syssle sätta sig med något sa hon.

Efter det så drog jag med mamma och rebecka till ikea för att kolla deras utbud av julpynt, dom öppnade sin julhörna i morgon men vi fick ta en smygtitt.

på vägen hem så pratade vi om julen och jag sa att jag hoppades på att det skulle bli mycket snö och riktigt kallt.
Vi in på hur tråkiga och sura svenskarna egentligen är.

"Det kändes inte som en riktig jul i år för det kom nästan ingen snö"

Vet ni hur många stater det finns i USA som det inte snöar i? och dom har ändå mer julkänsla och mer pynt, mer mys än vi någonsin kommer att ha.

Dom firar halloween med massor av pynt, bus eller godis, fester m.m.
I sverige vet vi knappt vad halloween är, går man ut och går bus eller godis så tror folk antingen att man är fattig eller bara dum i huvudet.

Thanksgiving är en annan sak som amerikanerna firar stort, den fjärde torsdagen i november firar hur indianerna hjälpe dom nykomna pilgrimerna med att odla, och när man fick en god skörd ordnade man en tacksägelse fest till gud där man firade med bla vildgäss, anka, pumapaj och kalkon.
Denna högtiden firar man med familj, nära och kära.

Dom kanske inte har lika många högtider som vi har men när dom firar så firar dom stort.

Jag orkar inte höra en enda person till som klagar på det är för varmt på sommaren eller för kallt på vintern.
när solen skiner så vill folk att det ska regna, och när det regnar klagar man på det.
kommer det ingen snö så är det en usel jul och dom åren då det snöar och är kallt så vill folk att det ska vara sommar.

BLÄÄÄÄÄ säger jag bara, låt vädergudarna sköta det jobbet.
regnar det så köp ett paraply och snöar det så njut för det ska jag göra iaf.
och oavsätt om det snöar eller ej i år så ska jag ha julkänsla, julgodis och en massa mys hemma hos mig.



peace ♥ and ice cream








Kommentarer
Postat av: amanda

Om det ska vara snö, så ska det bara vara det på själva julafton, sen ska det vara borta dagen efter. Det hade varit en gåva ifrån gud ! hahahah !:D

2009-10-16 @ 23:38:27
URL: http://baaronessan.blogg.se/
Postat av: Soffan

bra åsikter :D tycker jag då :p det är precis så - om det inte snöar klagas det och om det snöar klagas det. bry er inte, så blir det nog bättre. vad spelar vädret för roll i era liv egentligen? okej om det blir tokstorm möjligen, eller så mkt snö att man knappt kan röra sig - men det är bara kul. Och ja - kolakakor är mina godaste kakor hemmabakat så att säga, och biskvier är de goaste konditorikakorna. men nu när jag kan baka de själv så snor de kolakakornas plats? hehe. jag ska till Rusta och köpa julpynt :D kram

2009-10-17 @ 01:05:33
URL: http://chicalicious.blogg.se/
Postat av: Susse Paparazzi

Hejja Jessie o Hejja Julen.

Finns inget dåligt väder bara dåliga kläder, de vet jag för de sistnämnda e jag bra på som att tex ha ljusa jeans på ett regningt kullijuli fast jag undrhöll juh ungarna i allafall hehe.

Puss o Kram

Susse som längtar till Ekeby

2009-10-17 @ 07:53:17
URL: http://crazysusse.webblogg.se/
Postat av: sara

JESSICA ÄLSKAR JULEN!

2009-10-17 @ 11:57:21
URL: http://svenssonsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0