unga mammor

hej hopp i blåbärs skogen.

Har inte skrivit på ett tag, har helt enkelt inte haft lust, har inte sett någon mening med att blogga.

En dålig tanke förvandlades till en dålig dag och en dålig dag blev snabbt en dålig vecka, jag vägrar gå igenom en dålig månad så därför sätter jag stopp nu för dom dåliga tankarna.

Dagarna har flögit förbi som alltid, jag har jobbat, sovit, träffat min familj, träffat amanda och jobbat.
Igår när jag satt på jobbet så fick jag en sån lust att åka hem till mina syskon och läsa tillsammans med dom i mammas och pappas säng.
Jag smsade till malin att hon skulle låna en rolig bok på biblioteket.

Kl 7 satt vi i sängen tillsammans och läste sune i grekland.

När man känner sig ledsen och vilse så tror jag att man längtar tillbaka till ställen och situationer där man kände sig trygg.
Just i mammas och pappas säng lyssnande på en saga var en sån situation.
Det är nog därför jag alltid har svårt att åka hem när jag hälsar på min familj, jag stannade till 10 över 12 och skrattade och log nästan hela tiden.


Jag tänkte på hur roligt mina egna barn skulle ha det hos "Mormor och morfar" när dom lyssnar på sagor i deras säng, bakar bullar i köket och dansar i hela huset.

Jag är oerhört tacksam att min mamma är en ung mamma.
Hon väntade min storebror när hon var 19 och mig fick hon när hon var 21.

Men idag betraktas man som dum och självisk och man skaffar barn innan 30, man ska plugga tills man är 25 sen ska man göra kariärr och helst hinna med att jobba oxå innan man ens ska tänka på barn.

I framtiden så kommer det inte finnas något som heter "åka hem till farmor och baka" eller "åka med morfar och fiska".

För skaffar man barn när man är 30 så är man 60 när barnet är 30 och det är dags för den att skaffa barn och då kan man ganska enkelt räkna ut att mormor och morfar är 90 år gamla och nog inte särskillt pigga på att passa och gossa med några barn.

nej så vill inte jag ha det iaf men det är ditt vi är på väg,
Medelåldern för första barnet är idag 31,9
En sak är iaf säker och det är att jag ska vara med och sänka medelåldern, ska du?

peace ♥ and babies


Kommentarer
Postat av: amanda

om jag ska ? ahfan ;) hihi !!

2009-11-05 @ 12:34:37
URL: http://baaronessan.blogg.se/
Postat av: alexandra

eeh, det ska jag :) tänker inte var old!

2009-11-05 @ 15:00:01
URL: http://alexisreistad.blogg.se/
Postat av: sara

jag är på! vi behöver en runda jessica, snacka lite o så <3

2009-11-05 @ 19:54:29
URL: http://svenssonsara.blogg.se/
Postat av: Åsa

Då har jag ca 1.8 år på mig att sänka snittet... Känns tryggt :P

2009-11-05 @ 22:59:56
Postat av: Susse

Jag tänker inte blanda mig i detta med åldern ;P

Har 2 guddöttrar och en katt jag e lyckligt lottad.

Min ena gudotter som bara är 9 år heter Rebecka och hon du , hon har världens bästa storasyrror särskilt den äldsta puss på dej din familj älskar dej och jag älskar er alla

Susse

2009-11-06 @ 00:21:32
URL: http://crazysusse.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Hejje hjärtat mitt

Du kommer alltid att fattas mig när du inte är här!

Våra mysiga stunder när jag gjorde tottisar i ditt hår eller vi valde kläder till dockorna i en evighet de minns man för alltid ;)

Samtidigt som jag minns min lilla prinsessa med det vackra glashåret och det smittande busiga skrattet så är jag tacksam att du växte upp till en sån härlig omtänksam tjej som jag älskar att umgås med.

Gå o shoppa med dig o de små innebär alltid kramp i magen efter alla skratt o fniss.

Jag är så glad o stolt att du blev så fin som du blev,många är det som avundas mig o jag förstår dem..hehe..

Puss kram från alla troll i vilda valleberga

Älskar dig lilla suddagumma

2009-11-08 @ 01:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0