Vi bor på landet

Tjo fräs...

Igår va jag och hälsade på malin i skolan hela dagen, jag var till och med deltagande på idrotts passet.
Skoj som vanligt.
Efter skolan så hämtade vi upp amanda och köpte supergoda fikabröd och mamma bjöd på super skumig chailatte MUMS, malin fyllde nämligen 12 igår så vi firade lite.



Efter fikandet så bar det av hem till vår granne bengt 75 år som bor på en minigård med en massa djur.
Det va länge sen jag hade såhär roligt.



Inne hos bengt finns det 3 små lamm som malin har tagit hand om sen dom föddes, för deras mamma stötte bort dom.
lindsy, Beatrice och trixi, sååååå söta.



Okey vi filmade inne i hagen, hahhaha jag skrattar mig igenom hela filmen.
Jag tvekade först till att lägga upp filmerna, men samtidigt så vore det synd om ni inte får se hur skoj man kan ha det i en får hage.
Ni kommer tro att vi är helt knäppa, och om sanningen ska fram så är vi nog det oxå.

p.s jag ber om ursäkt att jag har filmat på sidan, och sen så ber jag om ursäkt för att jag svär en del hoppas ni står ut.

enjoy








Efter besöket i lammhagen så hälsade vi på illrarna.
dom var oxå söta som socker.



Vi gjorde även ett besök i hönshuset och och sen så klättrade vi upp på viden där duvorna bor.



Det kändes verkligen som att man var på besök i en mysig pettson och findus film med en gubbe, massa djur, snickarbod och mysiga trädgårdsland där han odlar allt möjligt.
Såhär borde varje unge få växa upp.
Jag och mina bröder var inne hos bengt och hälsade på så ofta vi kunde när vi var små, han har alltid varit som en låtsas morfar för oss.



Idag så vaknade jag kl 9 av att fille ringde och väckte mig.
Jag har städat i köket idag och sen körde jag hem till filips farmor och monterade ihop hennes parkbänk som jag och malin var och handlade till henne.
Efter det så åkte jag och amanda till skolan och möts av en ledsen robin (min lillebror 10 år )
En 7a hade fält honom och en lärare hade sagt : gå hem och böla till din mamma.
Jag och amanda blev vansinniga så vi gick ner till läraren.

Jag: hejsan är det du som är Rickard? läraren?
Han: Ja
Jag: varför ska robin gå hem och böla till sin mamma?
Han : dom dummade sig och störde.
Jag : tycker du att det var en bra och pedagogiskt bemötande av dig?
Han: det ska du ta och skita i
Jag: nej Är man lärare som du och har hand om barn så är det inget man kan skita i.
        Han är trots allt bara ett barn.
Han: jag skiter i om han är 5, 10 eller 12 år man ska inte kjäfta emot lärare och räcka fuck you
Jag: Det är skit samma var robin har sagt, du ska fan inte sjunka till hans nivå

(Robin hade inte ens räck fuck you)

En kvinnlig lärare vänder sig om : han ska respektera lärare
Jag: pratade jag med dig?
Hon vände sig om igen
Han: jag pratade inte med dig häller
Jag: nej men jag kom ner för att föra en konversation med dig, men det hanterade du inte så bra
Jag: gud vilket bra bemötande du har, en stor applåd till dig

Sen så gick vi och pratade med robins lärare och rektor.
Har man så lite i sitt huvud som han hade så ska man fan inte jobba som lärare.

Min mamma kom till skolan, riktigt förbannad och tog ett snack med Rickard, han skulle inte erkänna visa saker, och han darrade som ett asplöv och andades häftigt när vi diskuterade.

Asså va fan är det för nivå på lärarna nu för tiden?

Sen så är det klart att robin inte ska ha dålig attityd mot lärare och vuxna, men det blir svårt att göra något åt det när lärarna beter sig lika illa som barnen.

Efter alla diskutioner så gick vi till malins klass och lyssnade på när dom hade nyhetsuppläsning.
kl 2 så åkte vi till macken där mamma köpte varma ostbullar som vi fikade på.

resten av dagen så har vi bara sutit och softat i mammas kök och lekt lite med malins hamster.

Dagens outfit


Tröja: gina tricot
Jeans leggins: only
Väst: HM
Väska: ginatricot
Skor: disemann






peace ♥ and ice cream

Kommentarer
Postat av: Sofie

haha ni är ju sjuka :D vad försökte ni göra på de två första filmerna?? med snörena o kopplena.. jaa man fattade nada haha. bra att du tog tag i det med läraren :) riktigt bra. jag tycker du ska bli lärare, verkar passa dig perfekt. händer i helgen?? kram

2009-05-15 @ 14:51:43
URL: http://chicalicious.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jaha haha nu förstår jag helt plötsligt allt ni höll på med. tyckte lammen om ängen? :D jag kunde inte komma in på din bilddagbok, länkarna fungerade ej. synd för jag ville se. men kan du inte skicka bilderna på hotmail så e du jättesöt. besito[email protected], om du inte minns. händer för dig?? kraam!

2009-05-18 @ 21:01:13
URL: http://chicalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0