tro hopp och kärlek

Vissa dagar känner man sig så full av liv och visa dagar har man riktigt svårt att så ljus över huvudtaget...

Jag brukar inte vara den som tycker att allting är skit och helvete men va fan ska man tycka när man aldrig har turen med sig.

Alla säger att man ska se dom små framgångarna och att det alltid finns dom som har det värre.

Jag är lycklig för många saker i mitt liv, men just nu känns det som att man står och stampar på samma plats och tiden bara flyger iväg.

Jag måste fylla mina dagar med ävetyr från morgon till kväll för att inte känna att jag går miste om livet, för direkt när jag sitter stilla känns det som att jag missar tusenmiljoner värdefulla stunder.

Varför kan inte allt vara som i sagorna?

 

Jag hatar när dagarna regnar bort

Jag hatar att vara sur och grinig mot dig

Jag hatar att känna mig oönskad

Jag hatar att jag inte orkar

Jag hatar att saker och ting inte blir som man tänkt

Jag hatar när saker inte blir av

Jag hatar när viden inte blåser åt mitt håll

Jag hatar när blommorna vissnar och dör

Jag hatar att tiden går fort

Jag hatar att det alltid går bra för dom

Jag hatar att jag inte vet vad jag vill göra med mitt liv

............................................................................

Jag älskar att känna mig älskad

Jag älskar när du ler

Jag älskar när solen skiner

Jag älskar äventyr

Jag älskar att vara spontan

Jag älskar att kramas under täcket

Jag älskar att fika

Jag älskar att sitta och prata timme efter timme utan att bry sig om tiden

Jag älskar sommarlov

Jag älskar underbara filmer och mysig musik

Jag älskar att gråta av lycka

Jag älskar choklad och jordgubbar

Jag älskar när det är fridfullt

Jag älskar att skratta

men mest av allt så älskar jag att älska

 

peace ♥ and ice cream

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Sofie

vilket fint inlägg. fint att se de saker du älskar. varför känner du så som du gör? :/ om det är för att du ej har något jobb så tänk på en sak - nu är du helt fri att göra vad du vill med ditt liv, men om du jobbar så slösar du väl ditt liv på det?? nu har du all tid i världen. o du verkar ju göra massa roliga saker... många som jobbar känner att de slösar sin tid på jobb.. men så behöver inte du känna. snart är sommaren här o då kommer du säkert göra massa roliga saker med dina syskon när de inte går i skolan! hoppas det löser sig för dig.. kram

2009-05-27 @ 16:19:06
URL: http://chicalicious.blogg.se/
Postat av: manda

Se framimot sommaren ist jessica , allt roligt vi ska göra ?! Tänk inte på morgon dagen, ta en dag i taget! Du och jag kommer vara mycket gamla i våra gungstolar senare i tiden, men inte fan kommer vi säga att vi är misslyckade med livet, för det kommer inte jag tillåta. Vi är bara så unga? vi har en lååång lååång framtid som väntar och roligt och oförglömligt ska det bli!!!

2009-05-27 @ 21:04:50
URL: http://amandamarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0