happily ever after....

Känner mig trött på livet just nu, kan inte jorden stå still en stund, bara några timmar så att man hinner stanna upp, tänka efter och andas ut.
Man har så många val man måste göra, så mycket att förlora och minst lika mycket att vinna.

Man måste välja rätt från början, annars så sitter man där en dag med helt fel bagage i bakfikan och blir abslout ingenting.
När man var liten så hade man så många drömmar, jag ville bli inredningsarkitekt, programledare,modell m.m men när man stod där som med alla sina drömmar så hade man inte den blekaste aning om hur hårt man skulle få jobba för att bara komma halvvägs, och inte fan trodde man att tiden skulle flyga iväg så snabbt som den har gjort.

Bara några åt tillbaka så trodde man att allt skulle lösa sig sen, allt fixar sig och allt blir bra, men just nu är jag väldigt tveksam.
Helst av allt så ska man veta vad man vill bli i så ung ålder som möjligt.
Du ska välja rätt skola för att sedan komma in på rätt gymnasium, för att få så pass bra betyg så attt du kommer in på högskolan som leder till ditt framtida drömjobb.
Men för att kunna välja rätt skola, gymnasium och högskola så måste du vara 100% säker på vad du vil bli innan du ens slutat leka med barbiedockor.

Och sen så måste du välja där oxå vill du leva för kärleken eller pengarna?

Vill du spendera ditt liv tillsammans med dina underbara barn och din älskade man
så måste du offra din kariärr och leva lite fattigt. men du är rik ändå, för du har något som man inte kan köpa för pengar.
Lycka, liv och kärlek

Eller så väljer du att spendera ditt liv med ett jobb som du älskar tillsammans med din chef och dina arbetskamrater.
Du har alla pengar i världen att lägga på kläder, god mat och resor men ingen tid att lägga på dina barn och din man (om du ens har tid att ha några)
Är man verkligen lycklig om man inte kan dela sin lycka med någon?

pengar är inte allt men ändå är man sjukt beroenda av dom.

Ibland önskar man att allt vore som i sagorna och filmerna.
En vacker dag så träffar man sin prins och man blir upp över öronen kära i varandra
och direkt vet man att han är killen som man vill leva sitt liv med.
Man gifter sig i den perfekta klänningen i en underbart trädgård med massa blommor, man bjuder sina nära och köra på en perfekt tårta och dom önskar en all lycka i världen.
Sen så köper man ett hus med ett fint staket, en stor garderob och ett kylskåp som alltid är fullt.
I köket luktar det alltid nybakat och huset är alltid välstädat.
Man skaffar 2 underbara barn och en hund.
Och sen så lever man lycklig i alla sina dagar.....


Suck....

Man tvekar, tänker efter och ångrar sig tusen gånger på vägen.
Man har bara ett liv och man vill ju helst göra något meningsfullt av det.
Hur vet man att han är den rätta?
När man väl har gift sig och skaffat barn så finns det lixom ingen återvändo.
Jo det är klart att man kan skilja sig men barnen kan man lixom inte lämna tillbaka så som man gör med en jacka som inte sitter så man man önskar att den gjorde.
Det finns ingen bytesrätt på livet.

Jag får ingen rätsida på mitt liv just nu, det känns som om att jag står och trampar sand och jag kommer ingen stans,
Dagarna flyger förbi med jag står helt still.
Jag tänker inte sitta här och vänta på att allt ska lösa sig för det kommer det inte att göra, frågan är bara var jag ska börja?

Romeo take me somewhere we can be alone
I'll be waiting all there's left to do is run
You'll be the prince and I'll be the princess
It's a love story baby just say yes
.....



Kommentarer
Postat av: Anonym

ähh, börja med barn, det finns inte mkt i världen att se endå i nuläget..

2009-05-03 @ 11:05:46
URL: http://amandamarinablogg.se
Postat av: Mammsen

Gumman man kommer ganska långt med att ha en karl man älskar o goa ungar som förgyller ens liv..sen att man får vända o vrida på slantarna ja det spelar mindre roll bara man har mat på bordet o trevliga stunder ihop.

Många reser o ungarna får massa pengar men sen har de aldrig tid med dem i af..föräldrarna festar när de väl inte jobbar osv...för då måste de koppla av.

Min avkoppling är med er ungar..DÅ myser jag när vi gör ngt ihop o det finns inga pengar i världen som kan köpa gemenskap o kärlek,lycka o tvåsamhet(i förhållandet).Att ha ngn man kan prata med precis allt om är så viktigt..ju mer man får kämpa ihop ju mer växer man samman som ett par;)

Hoppas du ser din väg snart..när jag träffade pappi så kändes det minsann inte rätt första gången(han var aspackad) men sen växte det fram o idag kan jag inte tänka mig ett liv utan honom-(kanske ibland när jag e sur men jag ångrar mig jämt sen...skrattar.

Puss kram min lilla suddagumma..love you!

2009-05-03 @ 12:22:01
Postat av: Sofie

Ush. Det är inte lätt. Jag har själv haft perioder när jag känt som dig.. men nu tror jag att jag märkt att det kanske finns utrymme för att ändra sig tusen gånger om.. Jag gjorde slut med en kille jag varit ihop med i 4 år. Jag var livrädd för att göra slut, men jag gjorde det och det blev ensamt, men sen träffade jag en massa nya människor och mitt liv kändes såå bra. jag började även på fel program på högskolan och även då kände jag mig misslyckad och var rädd att berätta och hoppa av. men jag fick hjälp att hitta programmet för mig.. kanske har det gjort att jag märkt att man kan ändra sig.. jag hoppas dina tankar redar ut sig. Det finns många som jag känner som inte kan bestämma sig vad de vill arbeta med.. tänk på de sakerna du gillar, kanske boka tid hos en studievägledare.. Du gillar ju trädgård, kreativa saker, barn.. du kanske bara behöver lite mer insikt i vilka möjligheter som finns. det kanske känns som att alla val måste göras nu.. jag förstår det.. men så kanske det inte är? hoppas det löser sig!! Kraaam!

2009-05-03 @ 21:51:04
URL: http://chicalicious.blogg.se/
Postat av: Susse

Hejje gumman din mamma e en smart kvinna ;)

När jag kom ner till er första gången för ett år sedan var jag lite orolig att ni kids o din pappi ;) inte skulle uppskatta min närvaro, men så mycket kärlek o gemenskap o värme jag funnit i er familj de hade jag aldrig väntat mej. Ni tog emot mej med öppna armar. Ni e många men ni gjorde så jag kände mej sååå välkommen i er familj. Jag älskar er alla såå mycket. Susse kan va jobbig med min sjuka humor hihi men då får ni sparka på mej fniss.

Dina drömmar från du var liten skulle jag säga passar dej mitt i prick du e allt de inredningsarkitekt, modell och du e programledare i ditt liv.

Det finns så mycket i dej gumman, släpp ut de o se var du hamnar. Du e min Dolly ;)

Önskar dej all lycka och med det du har med dej i bagaget hemifrån vet jag att de kommer gå bra för dej, lyssna på dej själv, våga chansa du har så mycket av det mesta i dej. jag e glad att vara din vän.

Ge det tid, försök hitta en tillfällig försörjning till du bestämt dej du e så ung, du har hela livet framför dej du behöver inte fatta beslutet idag.

Se på mej jag trodde jag gjorde rätt men de blev ändå fel nu önskar jag att jag haft en utbildning så jag kunnat nåt mer än att vara clown ;)

Jag tror på dej Jessie puss o kram

Susse din clown i vardagen ;)

2009-05-05 @ 17:36:49
URL: http://suss-susse67.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0