hold on, be strong

Hejsan svejsan
Helgen har varit blogg fri för min del, ganska skönt faktiskt.
Fredagen var både en jobbig och rolig dag, jag vaknade med huvdvärk och mådde inget vidare så jag tog en tablett och några timmar senare var alt tip top igen.

Joel ringde efter lunch och frågade om vi skulle åka och hälsa på micke.

Många har säkert läst i tidningen om bilolyckan med 5 inblandade som krockade med en lycktstolpe vid avfarten från motorvägen vid hyllinge den 11/12-08
Micke var en av dom som satt i bilen, han var även en av dom som det gick värst för.
Han satt på den sidan som slog i stolpen och samtidigt som bilen träffade stolpen så slogs mickes huvud i bilen i en sådan kraft så att han idag sitter i rullstol, han kan inte prata, han kan inte äta, han kan inte göra någoting själv.
Han låg i koma flera dagar efter olycka men som tur var så öppnade han ögonen igen.

Det gjorde verkligen ont i mig att se micke så nerbruten, Micke är killen som alltid kommer fram med värsta leendet och kramar om en.
Det var inte ofta man såg micke sur eller arg, har var killen som alltid bjöd på sig själv till max.
Det känns helt overkliget, och jag vägrade först tro att det verkligen var micke som satt där helt frånvarande i sin stol.
Jag bara väntade på att han skulle säga något skoj och le stort, så som micke alltid brukar göra.
Detta var först gången jag såg micke efter olyckan och det jag såg har verkligen satt djupa spår.
Alla säger att han har återhämtat sig en hel del och att det det ser positivt ut, och att det kommer nog inte ta allt för lång tid innan han börjar ljuda igen, men samtidigt så säger dom att det är ett mirakel och han en dag kommer kunna stå gå och prata som förut.

Men vi tror på dig micke, du är en fighter det vet vi alla

längtar tills den dagen då vi får höra dig skratta igen, du log när vi hälsade på dig, så skrattet kan väll inte vara allt för långt borta.

Resten av fredagen spendrade jag hemma tillsammans med fille, joel, markus, philip, tvn och en massa god kinamat.

Lördagen började med mysfrukost i soffan med filip sen vid 2 körde vi till löddeköpinge för en shoppingtur på centersyd.
Fille körde joggingskor, nya jeans och fotbollsstrumpar och lite hund godis, sj så hittade jag bara ett par mörka jeans leggins.
resten av kvällen så åt vi lax och tittade på fotboll.
så här snygg va min prins dagen till ära.


Söndagen bestod av städning, sortering av sopor, våfflor och bingo lotta hahaha.

och idag är det måndag och inga planer för tillfället så over and out för min del.

peace ♥ and ice cream

Kommentarer
Postat av: julia

Har hon????? Gud så kul, hoppas att allt kommer att gå jätte bra ;)

2009-03-30 @ 15:01:20
URL: http://julialf.blogg.se/
Postat av: julia

Har hon????? Gud så kul, hoppas att allt kommer att gå jätte bra ;)

2009-03-30 @ 15:01:24
URL: http://julialf.blogg.se/
Postat av: sara

aw micke! jag kommer ihåg när jag fick reda på att det var han! det är hemskt! kommer han någonsin kunna gå igen? hoppas det iaf. lycka till Micke :)

2009-03-30 @ 16:53:58
URL: http://svenssonsara.blogg.se/
Postat av: Sofie

Det var en tråkig historia, beklagar verkligen =/ hoppas det kommer gå bra för honom.. ush.. som livet kan vändas =( nej ush, nu blev jag sentimental och börjar tänka att något kommer hända dilshad där nere... ush ush ush. det är så skrämmande när man tänker på att allt kan förändras sådär snabbt. kramar till dig iaf jessi! för övrigt så var din prins väldigt fin :)

2009-03-30 @ 17:06:06
URL: http://chicalicious.blogg.se/
Postat av: Sofie

hehe men det e lugnt när jag pratar med en kamera. duu du vet väl att jag har telefonfobi? om jag skulle ringt till en arbetsgivare skulle jag varit översvettig och löjlig! ja du borde gå dit :)förresten, vilken dag i påsk passar dig :) kanske bäst på skärtorsdagen, för sen har ju allt stängt! kramar

2009-03-30 @ 23:19:01
URL: http://chicalicious.blogg.se/
Postat av: Sofie

så dum jag är! vad var det för intervju????

2009-03-30 @ 23:19:45
URL: http://chicalicious.blogg.se/
Postat av: sofia

usch vad hemskt.. men jag tror och håller tummarna för att han klarar det :)

2009-04-07 @ 16:57:28
URL: http://zchnullmundsheting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0