fredag

tjo flöjt..

Gårdagen gick relativt bra, jag jobbade som sagt i resturangen för första gången i mitt liv, Jag diskade massor, helt kollosalt mycket..
Jag fick instruktioner och lite tips i kanske en halvtimme sen så blev jag lämnad helt själv.
Mina uppgifter var att gå ut och hämta vagnarna som var fulla med disk, sen skulle jag sortera tvätta av och skicka in i en enorm diskmaskin efter det så skulle jag springa över till andra sidan och plocka av och sortera in på rätt ställen i köket, jag skulle även fylla på med tallrikar och bestick vid behöv, och så höll det på runt runt runt hela dagen..

Första timmarna var helt sjuka, (runt lunch) ett tag planerade jag att låtsas svimma för att slippa fortsätta haha..jag välte en bricka med koppar och tallrikar över 2 killar och jag krossade ett antal saker hahhaha
Jag stod och jobbade från 11 till halv 3 utan pause, sen så fick jag lunch, då jag fick välja vad jag ville från resturangen inklusive efterrätt (tummer upp)..
Efter min middag och fram till kl 6 så tyckte jag att det faktiskt var helt okey.. dom sa att jag gjorde bra ifrån mig och om det krisade igen så skulle dom ringa.

Jag fick ha på mig sjukt sexiga kläder, (jag tog en bild med min mobil men den lägger jag aldrig upp)
när jag kom hem så luktade jag diskvatten och remolad (stavning) men jag överlevde iaf,..

filip och jag kröp i säng halv 12 framför patrik 1.5 och en bit smulpaj, riktigt mysigt att äta i sängen, me like.


Idag skulle jag egentligen jobbat men jag vaknade med en dunkande huvudvärk, jag hade ont redan igår så jag tog tabletter med dom hjälpte inte ettdugg.
Så idag stannar jag hemma och leker med min lilla fishund.
joel tittar nog oxå förbi en stund senare och kl 4 så kommer min älskling hem..

Jag har precis städat en massa så nu tycker jag faktiskt att jag har förtjänat lite naturgodis och lite tv tittande.





peace ♥ and ice cream

Kommentarer
Postat av: Sofie

Låter som en stressig dag! jag vet hur det kan vara, jobbar ju som servitris om somrarna. helt sjukt, ibland kan man jobba många timmar utan paus! Okej så nu hänger jag med. Joel och lillebror är vänner, lillebror mattias är din lillebror HAHA. bra att ha det uppklarat så man förstår vad du snackar om :p



aja, ha en fin fredag iaf o hoppas huvudvärken har gått om. kram

2009-03-27 @ 14:36:41
URL: http://chicalicious.blogg.se/
Postat av: Susse

Hej gumman

Jag har jobbat som diskare på Chalmers de etufft o gå in så extra, för de låter som de va en liknande diskmaskin som fanns där och då e de vana som för upp farten ;) Best of luck

Puss o Kram hälsa göbben

Susse

2009-03-29 @ 19:15:25
URL: http://suss-susse67.blogspot.com
Postat av: sara

vrf jobbade du i restaurangen? ska du börja där istället nu? :D

2009-03-29 @ 19:57:47
URL: http://svenssonsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0