rida

hejsan hoppsan.

Jag har jobbat en hel vecka pa MAXI nu och trivs skitbra.
Roliga medarbetare, harliga chefer och bra arbetstider.

Igar gjorde jag nagot riktigt harligt.
Jag slutade kl 3, efter det sa akte jag hem for att mata och rasta buddy, men mots istallet av ett kaos i koket.
Han hade tugat sonder en mobil laddare, en BH, en klocka och MIN PLATTANG.
Jag skrek rakt ut n'r jag sag det.
MIN ALSKADE PLATTANG.

Jag var sjukt forbannad nar jag stadede upp efter honom.
Detta var droppen, nu ska vi fixa en hund gard som han kan vara i nar jag jobbar.
Orkar inte komma hem och vara arg var enda gang som jag oppnar dorren.

Efter att han stadat och skrekigt en massa sa tog jag pa mig min ridklader och akte och hamtade malin.
Sen sa akte vi hem till mathilda och red.


Jag och Bonny forra sommaren.

Efter en lang promenad i skogen sa red vi tillbaka och slapte ut hastarna i hagen igen.
Mathildas mamma berattade for mig att hon hade planer pa att salja hastarna pa grund av brist pa intresse och ork.
Hon fragade mig om jag var intresserad av att kanske kopa Bonny till ett bra pris.
Jag f[r lov att ha honom hos henne, men om jag nu koper honom sa vill jag ha honom nara sa jag har planer pa att helt enkelt ha honom har.
Belive it or not men jag har tillgang till stall med haga bara 3 sekunder fran huset.
Stallet maste rensas ut och jag maste bygga nya boxar och sen sa maste jag satta staket runt hagen.
Det ar ett otroligt mysigt stall och har ar en massa skog och grusvagar.

Jag ar inte 100 procent saker pa att jag vill kopa just Bonny med tanke pa att han ar radd av sig for overaskningar och sen sa gillar han inte att hoppa, jag ALSKAR att hoppa.
Miljo trana honom blir nog inga problem men det kanns trakigt att han vagrar att hoppa.

Malin gillade min ide om att fixa stallet for da kan ju hon oxa ha hast.

Jag har verkligen tid, ork och mojligheten att ha hast sa varfor inte?

Vi akte till stallet och vid klockan 3 och red en tur pa sakert 2 timmar sen sa tranade vi dom sma hastarna pa att hoppa.
Sen sa klippte jag luggen och svansen pa shetlandsponnyn och gjorde en inbakad flata i hela manen.
Vi ryktade alla hastarna och stadade i deras boxar.
Vi stannade till kl 7.
Efter det sa korde vi och hamtade mamma, robin och rebecka for att visa dom " mitt" stall.
Sen sa kollade vi pa leila bakar och nu sa sitter jag har.

Peace ♥ and ice cream


Kommentarer
Postat av: Susse

Ja gumman en hage för buddy de borde ni haft för länge sedan ;)

Ses på fredag

Puss o Kram

2009-06-17 @ 22:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0