Jag trivs bäst i öppna landskap

Idag vaknade jag kl halv 10 av att jag drömde en massa skumma saker, jag ringde amanda och pratade med henne om mina drömmar hahaha.
Efter det så gick jag ut en runda med buddy i trädgården.
Kl 11 så åkte vi hem till mamma och pappa och väckte dom.
Jag tog med mig malin, robin och rebecka till stranden.
Buddy tyckte det var jätte skoj att bada, han kastade sig i vattnen och sprang och hoppade som en galning.

Efter att ha busat och badat i mer än en timme så var han en slagen hjälte.


Efter stranden så körde jag och malin till stallet och tog hästarna på en lång promenad i skogen.
Vi red nästan lite vilse en tag hahaha men hittade som tur var hem igen.
Sen så red vi i hagen ett tag och hoppade några små hinder, jag var så glad när bonny ville hoppa.
Vi red även barbacka en liten stund, riktigt mysigt va det.
Efter att han släppt ut hästarna i hagen igen så åkte vi hem till bengt och köpte fina goda ekologiska ägg, har man en gång ätit ekologiska ägg så vill man inte ha något annat.

Jag malin och rebecka åkte hem till mig och gjorde fläskpannkaka.
Under tiden som maten var i ungen så gick vi ut i mitt lilla grönsaksland och planterade om några potatisplantor.
Klockan ringde och maten var klar.
Nu sitter vi här mätta och glada och ska snart se på real desperate housewifes now york.

Jag är sjukt tacksam för att jag på landet.
Jag skulle dö om jag bodde i stan Tack mamma och pappa för att ni valde att bygga bo på ett så mysigt ställe.

Alla barn borde få växa upp på landet, det finns ju alltid något att göra.
Springa och äventyra i skogen, fiska i bäcken, plocka blommor, mata djur, bygga kojor m.m
Tv-spel och datorer kan ju bara slänga sig i vägen om man ska jämföra.
Jag tittade nästan aldrig på tv när jag var liten utan jag var nästan alltid ute på äventyr med mina syskon och mina vänner (särskilt amanda) hahaha.

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bo i en lägenhet i stan.
Nej tack jag trivs bäst när jag kan gå barfota i gräset och odla mina egna bär och grönsaker.
Det enda som skulle vara bättre en så som jag bor nu vore om jag bodde på en liten gård vid en sjö.



peace ♥ and ice cream

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0