please tell me the secret ingredients...

Vem tycker inte om espresso house´s goda grova scones..

JAG ÄLSKAR DOM...............♥

men jag orkar inte åka ditt varje gång som jag blir sugen och sen så är det ju inte direkt billigt heller.
jag har letat överallt efter recepy på dom små godingarna men förjäves..
men idag så bestämde jag mig för att exprimentera lite själv och gues what?dom blev fan helt underbara.

jag kan ju inte sitta och hålla detta receptet hemligt eller?
Nej så egoistisk får man inte vara, så till alla er scones älskare där ute här kommer:


JessiieJones Wannabe Scones



ca 9 st. ugnen 250 grader i ca 10 minuter.

du behöver:
  • 4dl vetemjöl
  • 2dl grahamsmjöl
  • 2dl havregryn
  • 0.25-0.5dl råsocker (beror på hur söta du vill ha dom)
  • 1,5tsk bakpulver
  • 0,5tsk salt
  • 125g kallt smör
  • 1 ägg
  • 2dl mjölk

du blandar mjöl, grahamsmjöl, havregryn, bakpulver, råsocker och salt i en bunke.

Sen så tar du smöret och tärnar ner i bunken, därefter så nyper du ihop det med dom torra ingredienserna.

Efter det så vispar du ägg och mjölk i en annan bunke.

blanda alltihopa till en deg (lite småkladdig)

sen så tar du lagam stora bitar och och gör dom lite kubbformade. (ca 9 st)

pensla bullarna med ägg och strö sedan på lite havregryn .

grädda i ugnen i ca 10 min.

sedan så är det bara att avnjuta bullen med lite philadelphiaost eller marmelad.





peace ♥ and ice cream










Kommentarer
Postat av: Elin

De verkar ju hur goda som helst - får man testa nån gång :) Hoppas allt är bra med dig :)

2009-02-05 @ 16:25:21
URL: http://loenn.blogg.se/
Postat av: Tina

Hejje gumman

Såg mumsiga ut de där sconsen ;) När bjuder du på såna??

Du vet du...jag hörde en låt o tänkte på dig..texten är så fin..lyssna på den.

Cajsa-Stina Åkerström - Himmel över dig

Puss kram mamma

2009-02-05 @ 23:23:13
Postat av: jessie

till mamma: ja det var dom oxå, bara att säga till, så bjuder jag på te och scones.



superfin och mysig låt,

pusss på dig min söta lilla mamma.

2009-02-05 @ 23:43:57
URL: http://jessiiejones.blogg.se/
Postat av: Mamma & Bullen

Låter som goda scones. Får ta & testa ditt recept :)

2009-02-06 @ 14:50:32
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0