i en upp och ner vänd värld

Dagen började ganska konstigt fick ett samtal av amanda runt 7 då vi bestämde att jag skulle ringa när jag sovit en stund till, så jag ställde om kl till 02.50 konstigt nog, men vaknade iaf halv 10, gick upp och rinde amanda typ tusen ggr men inget svar så jag ringde vårdcentralen för att boka en tid för en undersökning då jag har jävligt ont i min hud och skulle akut behöva salva. fick en tid kl 2 så under tiden åkte jag hem till mamma och pappa och överaskade dom med nygräddade frukost bullar.
Efter det så åkte jag och malin till vårdcentralen för min undersökning som jag kunde gjort minst lika bra som läkaren, hmm
fick iaf recept på några salvor som jag körde och hämtade ut för att sedan köra hem till mamma och pappa igen.

Vi klädde på oss och begav oss till pulkabacken, mitt i allt det roliga ringer fille som just kommit hem från jobbet och berättar att Buddy har tuggat sönder precis allt i hela vardagsrummet så det var bara till att köra hem och försöka rädda allt som gick att rädda.
böcker, foton, ljus, min body butter m.m

Under hela dagen har jag försökt få tag på amanda men hon svarade inte och jag började misstänka att något var fel.
jag körde hem till henne för att se om hon kanske var där, men nej.
allt kändes så jävla fel och jag fattade inte varför hon inte ville prata med mig,


Fram mot kvällen så ringer josefina och frågar om jag vill följa med till laröd och titta film tillsammans med henne och lite andra vänner, men just i den stunder så kände jag att amanda var viktigare.

Amanda skrev äntligen, men det hon skrev var inte något jag gärna ville läsa.
Jag sårade henne en gång för flera år sen och det var även det året då hon försvann från mitt liv, har aldrig kännt mig så vilsen och trasig.
vi träffades inte på en väldigt lång tid, men sen så hittade vi varandra och jag har lovat mig själv att jag aldrig ska släppa henne igen.
Men trots mitt löfte så har jag lyckats såra henne, inte med vilje, av rädsla av att förlora henne så sa jag saker som jag egentligen inte menade.
Jag har ringt henne tusen gånger i dag och jag har pratat med hennes mamma, jag har varit hemma hos både hennes pojkvänn och pappa, allt för att försöka klistra ihop det som jag har pajat.

Att mista amanda skulle vara som att mista sin första riktiga kärlek fast tusen gånger värre.
bara tanken på att aldrig prata med henne, träffa henne, eller umgås med henne får det att vända sig i magen på mig.

JAG ÄR INTE HEL UTAN DIG.

Men hon är inte försvunnen, hon är precis där hon ska vara, i mitt hjärta nu och för alltid.

9 år av vänskap och många många fler ska det bli.

Amandamarina min bästa vän <3




Runt kl 8 på kvällen så pratade jag med josefina igen och bestämde mig för att filmkväll i laröd lät riktigt fint,
så jag körde in om statoil och köpte en Ben ´n jerry glass (new york fudge) svinigt god, sen så körde jag och hämtade joel och kristian för att sedan möta elin, josefina, clara och lady i laröd.

Vi satt och snackade, mumsade popcorn och kollade en massa avsnitt vänner fram till kl halv 12,
efter det så körde jag joel och krille till max för att äta lite, chili cheese är inte överskattat på långa vägar.
efter maten så lämnade jag kristian sen så körde jag och joel och sladdade lite på en parkering hihi,
sen så pratade vi mot billesholm undertiden som vi pratade om framtiden.
sSsta biten hem sa körde jag ensam och lyssnade på underneth your clotes och kände att livet kan vara rätt omtumlande ibland, men ändån sjukt härligt.


vad vore livet utan vänner <3<3<3




Peace ♥ and ice cream

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-02-21 @ 12:48:57
URL: http://skumbumbi.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ohh det där med att komma "snett" med vänner är ALDRIG kul, hoppas det löser sig mellan er.. Är det stark vänskap i grunden så fixar ni detta oxå! Håller tummarna!!



Japp tjejmiddag en gång i månaden är något att rekomendera... Vi har alltid det en vardag dessutom, så totalt akloholfritt blir det med.. Och en massa utbyte av tankar och ideer..I gurnd och botten handlar det väl mycket om att stötta varandra!!

2009-02-21 @ 12:51:29
URL: http://skumbumbi.blogg.se/
Postat av: Sofie

Åh gumman, hoppas det går bra med Amanda, har verkligen varit avundsjuk på det ni har. ni kommer säkert lösa det, hoppas ni kan prata ut och att det blir bra igen =(

2009-02-21 @ 13:13:15
URL: http://chicalicious.blogg.se/
Postat av: Tina

Älskade sötnosen min...tråkigt när det blir tjaffs!

MEN--en riktig vän pratar inte ut via sms,de ringer varann eller ses o pratar ut om det.Annars är det en rätt klen vänskap måste jag säga om man inte kan prata...jag är övertygad om att ni kan reda ut det.Hoppas ni lärde er av misstagen förra gången ni gled isär så att det inte blir samma igen-Ses imorgon.Puss kram.Love you snäckan min

2009-02-21 @ 22:49:54
URL: http://tinashimmel.blogg.se.
Postat av: Sofie

hur har det gått ? jag hållar tummarna!

2009-02-22 @ 22:07:12
URL: http://chicalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0