snön föll

hej hopp i skåneland.

Igår kom det snööö snöö massa snö, men det stannade tyvärr inte sålänge.

helgen har varit bra, fredagen jobbade jag öppning till 2 kvällen blev rätt lugn, jag gjorde julgodis och lyssnade på julradio och filip följde med markus en runda till stan.
Lördagen jobbade började jag jobba vid middagstid och slutade kl 5, sen så åkte jag hem för att möta upp mina småsyskon som skulle vara hos oss hela kvällen.
Mamma och pappa skulle mysa lite på julbord med pappas jobb.
Vi underhållde oss rätt bra med sunes jul, en massa godis, lite städning och granstöld......

Jag malin och rebecka maskerade oss i svart, tog med oss sågen och sen så gick vi på granjakt.
Det var riktigt roligt och spännande, men lite läskigt.

Vi pyntade vårt byte och ställde en i köket, och en utanför dörren.
Sen så började vi baka lussebullar men jag fick avsluta själv för mamma kom och hämtade malin robin och rebecka.

Resten av kvällen så lagade jag filip och markus lite mat och sen så skulle vi sitta uppe och se på UFC som började kl 4 på natten men vi misslyckades en aning med att hålla oss vakna.

Igår så körde jag och dexter hem till vilda valleberga med lussebullar och åt frukost tillsammans med min familj.
Sen så satte jag och pappa upp en massa utomhusbelysning i hela deras trädgård, Riktigt fint blev det minsann.
Det småsnöade under hela tiden, men sen när jag och dexter skulle köra hem så kom det stora fina flingor.

Jag hoppas verkligen att det kommer mycket snö i år. 100000000 ggr mysigare då.

Här kommer lite bilder från helgen:

min mini gran.


Rebecka Dexter och malin


Jag Dexter och buddy.


Årets julkort hahahaha


Det gick bra med barn passningen


mys i soffan


några av mina lussebullar, ja jag vet att jag är barnslig ,mobba mig.







Kommentarer
Postat av: sara

vilken mysig helg du har haft då :D så di fick äntligen ditt stöldgods :p haha!

2009-12-14 @ 13:08:56
URL: http://svenssonsara.blogg.se/
Postat av: mammsen

Hej suddagumman

Tack för du passade de små när vi åkte iväg på julbord!

De hade haft kul så de var nöjda ;)

Fint det blev med gran o allt--puss kram från mammi

2009-12-14 @ 17:38:47
Postat av: Fru Evelina

haha granstöld! låter skoj :-)

fina lussebullar!

fredrik pratade om att han skulle göra snopplussebullar men här blev dom bara vanliga haha =)



kram!

2009-12-14 @ 20:20:36
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0