jag tror på en vit jul

Igår följde jag med mamma och pappa på lite ärenden,När vi kom hem igen så låg snön vit på marken.
Jag sprang in och hämtade Buddy och dexter.
Buddy är helgalen i snö, men dexter tyckte att det var lite lagom roligt.
Hans livs första snöupplevelse.

Vi stannade ute och lekte lite, sen så gick vi in och lagade mat.
Det blev en av mina favvorätter nämligen pasta carbonara, super enkelt och supergott.


pasta carbonara för 2

du behöver:
  • färsk fettuchini eller vanlig bandpasta ca 250g
  • ett paket skivad bacon ca 140g
  • 1/2 lök
  • 1 burk cream fraich 2 dl
  • 1 paprika i valfrifärg ej grön
  • 2-3 krydmått svart pepper
  • 1 krydmått salt
  • lite riven ost

starta vatten till pastan och lägg i pastan när det kokar
fräs upp löken med med bacon
håll sen i cream fraichen
krydda med salt och peppar
skär paprikan i ralativt stora bitar
när "såsen" ser klar ut håller du i lite riven ost och låter såsen sjuda på lågvärme tills pastan är klar


Servera med sallad

Efter maten så gick vi ut en liten runda till.
Kl 5 kom Fille hem och åt och sen så bar det av till pålsjö skog för att springa.
Jag sprang/joggade 2,5 kilometer sen så var jag slut.

På kvällen drog vi fram alla våra kokböcker och letade efter goda och nyttiga recept på maträtter man kan laga till middag.
Vår matsedel för tillfället ser ut så här
  • lax med kokta grönsaker
  • marinerad kyckligfile på spätt med grönsaksbädd
  • lax med färska grönsaker
  • het nudelsoppa
  • pasta carbonara med sallad
thats it.

Har ni några goda och nyttiga recept så snälla dela med er, please please please.

Idag vaknade jag av en telefonförsäljare suck.
men jag vaknade i någorlunda tid iaf så det får man ju tacka för :)

Jag tittade ut genom fönstret i hopp om att där skulle vara massa med snö och jaaaa det va där.
Hur underbart som helst.
Jag Buddy och dexter sprang ut och hoppade runder, eller iaf jag och Buddy.


såhär mycket snöar det just nu


Dexters fotspår


vårt hus, med mina pimpade soptunnor och en liten dexter


Dexter med sin fina jacka


Vid 12 tiden så blir det nog en liten runda till loppis med mamma för att leta efter fina plåtburkar att lägga julgodis i,Sen så blir det bakning för hela slanten.


Peace ♥ and snowflakes





Kommentarer
Postat av: sara

ska vi ta en sväng om i skogen på fred? :) när du vaken? när går vi? :) <3

2009-12-16 @ 18:41:15
URL: http://svenssonsara.blogg.se/
Postat av: sara

jag kan berätta om varför jag tog sprutorna imorgon :) jag kommer till dig halv 9 :) får nog gå till dig, funkar nog inte att cykla :p ses imorgon bitti. min mobil funkar inte så du vet. <3

2009-12-17 @ 09:28:05
URL: http://svenssonsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0