mitt hjärta

Man måste våga chansa för att leva.
Man kommer att bli sårad ett antal gånger på vägen men det är det värt när man en dag kollar tillbaka på allt man har fått.
Jag har fått så mycket av dig så många minnen så många skratt så mycket att lägga i min ficka och sparasom jag kan ta fram sen i framtiden och skratta åt då man är gammal och grå.
Dagen då du sa att du inte ville att det skulle vara du och jag länge kändes livet verkligen skit. min fina bild av framtiden bara slogs sönder.
Jag lovade att acceptera ditt beslut och gå vidare men jag släppte dig inte för en sekund, till alla runt omkring så sa jag att jag klarar mig men det var inte sant.
Det kändes bara så sjukt onödigt att vi inte skulle vara vänner.
Jag stod och vägde alla våra fina dagar mot våra få dåliga och du vet liksom jag vad som övervägde.
Jag trodde ett tag att du skulle vara för stolt för att låta allt bli bra igen, men en dag vaknade den underbara personen inom dig till liv igen.
Du har känt dom lika länge som du känt mig och dom har sett dig som en av oss.
Dom har givit dig så mycket och du lika mycket tillbaka till dom.
Jag begär inte att allt ska vara som det alltid varit men  jag hoppas att du en dag kan se det dom alltid sett i dig och förstå vad du går miste om.

Dom som du är en del av mig och så vill jag att det ska förbli.


Kommentarer
Postat av: mammsen

Livet förändras hela tiden efterhand som man blir äldre..så är det bara.

Vissa vänner skaffar man för livet men de är få..vissa vänner kallar man sin familj så nära de är ens hjärta...vissa vänner är bara ytliga vänner som försvinner längs vägen..



Oavsett vad så hoppas jag ni kan hitta er väg o vara vänner..sen vad andra tycker är skitsamma egentligen?



Det som gör dig lycklig gör de runt dig lyckliga.

Carpe Diem

Jag gör det jag vill o tycker om...mina vägar är mina oavsett om inte andra gillar det.Jag gör mina misstag men reser mig o tittar uppåt igen..jag FÅR falla o vara svag..mina vänner finns där o framförallt min familj..

Alla gillar inte alltid mina val men de är mina o jag står för dem..ibland har jag fel ibland rätt.

Om jag gjort fel så försöker jag rätta till det...när inte det hjälper ja då får det vara helt enkelt.Krusa är inte min melodi..men en ärlig chans har man i mitt tycke att ställa saker till rätta.Kan man inte det o tiden bara går...när högmod går före allt annat...ja då e det skit samma.

Ens blodsband är inte alltid något som är starkt det har jag fått erfara..men jag låter inte det tynga mig längre...jag har valt att lättad gå vidare.

Kul att ni kunde reda ut allt innan det bara gick en massa tid..hoppas det håller denna gången.



Det jag skrev om är MINA erfarenheter o MINA relationer o har inget att göra med dina vänner..så att inget missuppfattas.



Puss gumman

2009-08-22 @ 12:02:28
Postat av: Amanda

jag är väldigt rörd av allt ni båda skriver . För jag vet att allt stämmer. Stolt & högmod är inget vardera som är min sak och inget jag är.

Det enda jag är, det är rädd.

2009-08-22 @ 20:48:26
URL: http://baaronessan.blogg.se/
Postat av: mammsen

Sluta vara rädd ;)

våga vinn heter det....ligger något i det...

2009-08-22 @ 21:37:18
Postat av: Susse

Lyssna på mammsen hon har så mycket klokt att säga och har hjälpt mej bli en bättre människa och att våga vara mej love you mammsen o Jessie ni har gjort så mycket för mej Puss o Kram

Eran paprika

2009-08-22 @ 23:09:24
Postat av: sara

gumman! jag vet inte vad jag ska säga, lyssna på din mamma, hon kan, hon vet. din mamma finns alltid där för dig, vkittar vad det är för väder, hon har alltid en öppen famn till dig!

"super duper mamma number one!"

Love you gumman <3

2009-08-23 @ 13:42:40
URL: http://svenssonsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0