giftbär eller blåbär?

hejsan hoppsan vaknade runt 9 tiden men har fortfarande inte fått i mig någon frukost.
Gick ut en liten runda med Buddy, kollade posten och lite sånt.
Vid Brevlådan och på 5 ställe till i vår trädgård så växer där massor med björnbär. ; )
Jag plockade en halv liter som jag ska göra något gott med ikväll tänkte jag.
Malin och jag rensade bort 7kvadratmeter med björnbär förra sommaren men har endå en massa kvar.


Jag har planer på att plantera amerikan blueberries (stora blåbär) i min trädgård nästa sommar men när jag gick förbi krusbären så fanns där något som mycket möjligt skulle kunna vara just det.


Min bild.


Min blid.


Bild tagen från google


Bild tagen från google.

Dom smakar sött och gott ska man våga?

Någon florist eller biolog där ute som är lite insatt?


Igår körde jag och buddy hem till amanda vid elva tiden, ät mumsig hönekaka med jordnötssmör.
Sen så drog vi till stranden, det var skit skoj i ungefär en timme, efter det så bestämde buddy sig för att inte lyda för 5 jävla öre.
Efter stranden så åkte vi inom maxi och köpte lite gott gott att ha med ner till amerikanskfotbolls matchen.
Det var ekeby greys mot göteborg, tyvärr så förlorade ekeby men vi fick en fin bränna iaf. hahaha
Jag och amanda körde hem till hennes mamma och åt ; )
Sen så tillbringade jag och filip resten av kvällen i soffan.

Idag blir det jobba vid 13.00 sen så ska jag forhoppningsvis baka lite i kväll.

peace ♥ and ice cream


P.S lycka till med barronen ; )

Kommentarer
Postat av: Amanda

HAHA, tack , tack så mycket ! ;) <3

2009-08-24 @ 11:14:16
URL: http://baaronessan.blogg.se/
Postat av: Amanda

btw ! Måste bara säga grattis ! Det är blåbär !:p Mamma blev helt chockadd, inte det första som växer i en trädgård precis ! PUSS!

2009-08-24 @ 11:18:42
URL: http://baaronessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0