bajs dag

tjingeling..

Som ni hör på rubriken så har detta inte varit en toppen dag tvärtom,
dagen började med ont i magen,, kändes som om någon körde en bulldozer där inne, jag tog med mig buddy och åkte hem till mamma.
Bara att gå utanför dörren går en deprimerad, regn, blåst, haggel, regnbåge? och en massa mörka moln blää.
jag fick värktabbletter av mamma så det problemet löste ju sig iaf för tillfället,
Sen så var det dags att köra till jobbet vid 3, inte heller världens roligaste grej att jobba kväll, men det fick gå.
jag kom in till kassakontoret där en av kassa ledarna säger:

hon:hej jessica, du har fått en tid imorgon oxå
jag :okey suck
hon: du ska jobba från 10.20- 18.00
jag: what? men jag har ju bokat bort kvällen
hon: ja men kvällen börjar vid 6, och är man bokad så måste man jobba.


asså det är kanske inte världens längsta tid att jobba men saken är den att jag hade bokat bort så att jag inte skulle jobba kväll medtanke på att jag skulle hitta på något efter kl 4 , hur många tycker att kl 18.00 är kväll räck upp en hand typ,, jag tycker att allt efter 4 är kväll,, men det tyckte tydligen inte hon.

detta är inte första gången som "hon" gör sånt här, det vill säga utnyttjar systemet, och sen så saknar hon empati, det är alltid my way or the high way.


det är 5 dagar på hela månaden som jag inte har jobbat, då förtjänar man att sluta någorlunda tid på en fredag nån gång iaf,

jag berättade detta för 2 andra som oxå jobbar på kassa kontoret som tyckte det va helt fel att jag skulle jobba till kl 18.00 när jag har bokat bort kvällen, så dom skulle hjälpa mig så mycket dom bara kunde för att jag ska få lov att sluta kl 16.00 istället, visa förtjänar ju lätt en guld stjärna, och "visa" borde inte få någonting.

men nu e det dags att sluta vara grinig, jag ska göra varma mackor med oboy sen så ska jag krypa ner i min säng och se på pettson och findus tomte maskinen..

 


puss och god natt

Kommentarer
Postat av: R

jobbigt å jobba!!

idag händer ingenting faktiskt :) ska sova snart

2008-11-20 @ 21:59:13
URL: http://rebecanerman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0