kanske ett lite barnsligt inlägg.

tjingeling och god jul,, det är ju inte så många dagar kvar 9 dagar för att vara exakt,

jag, filip och malin såg en julfilm igår som hete Fred claus, ganska bra faktiskt,
efter filmen så började jag tänka på tomten, han finns ju inte eller? asså den riktiga, men bryr sig barnen verkligen om det är den riktiga tomten som kommer eller en utklädd dom verkar ju glada iaf.

Men tänk nu om det finns någon snäll gubbe i varje land som helt enkelt tog på sig rollen att vara tomte, typ som att bli präst, munk eller något. Han skulle inte behöva tillverka massa leksaker till alla barn och sedan dela ut dom, nej han skulle bara finnas till så att man kunde skriva till han , och han skulle kunna skriva tillbax och kanske skicka med en liten leksak, han skulle bo i en liten stuga med mycket pynt m.m och gjort saker som en riktig tomte gör, tänk om det fanns någon sån snäll gubbe som ställde upp att vara tomte så att barnen hade något att tro på, för det e vell det man vill? tro att tomten finns.

Hade jag varit gubbe så hade jag mer än gärna ställt upp, men det närmaste jag kan komma är ju att bli gumma och det är ju inte riktigt samma sak.


Jag som jultomte i affären .. hohoho

Nej nu ska jag städa lite och sedan ska jag bara lussebullar och pepparkakor,,

peace ♥ and ice cream

Kommentarer
Postat av: obesegrad

hehe häftig du var som tomte!

:)

2008-12-17 @ 03:12:42
URL: http://obesegrad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0